Movies 영화

K-ART

Movies 영화

최고관리자 0 114


The worldwide popularity of Korean pop culture resulted in the reemergence of Hallyu (Korean Wave) movie stars such as Bae Yong-joon (better known as Yon Sama in Japan), Jang Dong-gun, Lee Seo-jin, Kwon Sang-woo, Won Bin, Jang Keun-suk, Lee Byung-hun, Rain, Jun Ji-hyun and Bae Doona. Of these, the last four have appeared as main characters in Hollywood movies. 


한국 영화의 한류스타 배용준, 장동건, 이서진, 권상우, 원빈 등은 꾸준히 해외지명도를 유지하고 있다. 이병헌, 비, 전지현, 배두나 등은 미국 할리우드에 진출했으며, 장근석은 일본에서 주가를 높이고 있다. 


The outstanding international reputation that certain K-movie directors and stars enjoy today is in part due to the international film festivals held in Korea including the Busan International Film Festival (BIFF), the Jeonju International Film Festival (JIFF) and the Bucheon International Fantastic Film Festival (BiFan). 


해마다 개최되는 부산국제영화제를 비롯해 부천·전주 등에서 열리는 국제영화제도 한국 영화를 해외에 알리는 중요한 역할을 하고 있다.


Train to Busan, which received international recognition as the essential of Korean movie owing to its interesting subject matter and solid narrative structure, was sold to more than 160 countries in North America and South America, Europe, and other regions, raking in a profit of over USD 52 million.


장르적 재미와 탄탄한 서사구조로 오히려 해외에서 한국 영화의 새로운 정수로 평가받는 ‘부산행’은 북미와 유럽, 남미 등 해외 160여 개국에 판매되며 약 5,200만 달러 이상의 수익을 기록했다


International film communities have recently begun to show a keen interest in Korean films and film directors. The Korean directors who have attracted the attention of Western critics include Im Kwon-taek, Lee Chang?dong, Park Chan-wook, Hong Sang-soo, Kim Jee-woon and Bong Joon-ho, all of whom have produced masterpieces as if to reward their support and the expectations surrounding them, such as Strokes of Fire (2002) by Im Kwon-taek, Poetry by Lee Chang-dong (2007), Thirst (2009) by Park Chan-wook and The Taste of Money (2012) by Im Sang-soo.

.

해외 국제영화제를 통해 한국 영화와 영화감독들이 해외에 널리 소개되고 있다. 임권택, 이창동, 박찬욱, 홍상수, 김지훈, 봉준호 감독 등도 해외영화계에서 주목을 받고 있으며, ‘취화선’, ‘시’, ‘밀양’, ‘박쥐’, ‘돈의 맛’ 등의 작품이 해외 영화제를 통해 외국에 소개됐다.


In the 2000s, the status of Korean films has grown, with more Korean movies attracting over 10 million viewers. The Admiral: Roaring Currents, the biggest hit of 2014, amassed 17.61 million viewers. In the following years, Korean films, including Ode to My Father (2014), Assassination (2015), Veteran (2015), Train to Busan (2016), A Taxi Driver (2017), and Along with the Gods: The Last 49 Days (2017), hit the 10 million audience mark.


2000년대 들어 많은 영화들이 1,000만 명 이상의 관객을 동원하며 한국 영화의 위상을 높이고 있다. 최고의 화제작으로 꼽히는 ‘명량’(2014년)은 1,761만 명이라는 관객을 동원하며 최고의 흥행 영화가 됐다. 이후, ‘국제시장’(2014년), ‘암살’(2015년), ‘베테랑’(2015년), ‘부산행’(2016년), ‘택시 운전사’(2017년), ‘신과 함께’(2017년) 등도 1,000만 명 이상의 관객을 동원했다.


Meanwhile, the Guanajuato International Film Festival designated Korea as the guest of honor in July 2011, and showed a total of 76 Korean film including Whispering Corridors and Bedeviled under programs focused on Korean Horror Films and two film directors, Bong Joon-ho and Kim Dong-won.


한편, 2011년 7월 멕시코 과나후아토 국제영화제에서는 한국이 주빈국으로 선정되어 공포영화 특별전, 봉준호·김동원 감독 특별전 등을 통해 ‘여고괴담’, ‘김복남 살인사건의 전말’ 등 총 76편의 한국 영화가 상영됐다.


At the International Film Festival of India, Goa, which was held in November 2016, South Korea was chosen as the focus country for the first time, and Director Im Kwon-taek was conferred with the Lifetime Achievement Award. The Throne directed by Lee Joon-ik was also screened in the International Competition category, while The Age of Shadows by director Kim Jee-woon was selected as the closing film.


2016년 11월에는 인도 최대 영화제인 ‘제47회 고아 인도국제영화제’에 한국이 처음으로 주빈국으로 초청됐으며 임권택 감독은 공로상을 수상했다. 해당 영화제에서 이준익 감독의 ‘사도’는 공식 경쟁 부문에 출품됐고, 김지운 감독의 ‘밀정’은 영화제 폐막 작품으로 선정됐다.


  • 페이스북으로 보내기
  • 트위터로 보내기
  • 구글플러스로 보내기
  • 카카오스토리로 보내기
  • 네이버밴드로 보내기
  • 네이버로 보내기
  • 텀블러로 보내기
  • 핀터레스트로 보내기

Comments

Email inquiry


CS Center


010.7223.1691
Facebook Twitter GooglePlus KakaoStory NaverBand